ביטוח בריאות פרטי לילדים: מדריך מקצועי בנושא

אנחנו ניתן הכול עבור הילדים שלנו, אך בו זמנית כאשר הדברים מגיעים לידי ביטוח בריאות, הורים רבים אינם ממהרים לנקוט עמדה. אינם ממהרים לעשות ביטוח פרטי. יש שיגידו שאינם רוצים להכניס ראש בריא למיטה חולה ויש שיגידו שאין צורך לאבד פרופורציות – סה"כ מדובר בילדים בריאים שכל החיים לפניהם. עם זאת, כמו תמיד האמת אינה צבועה בגוונים של שחור ולבן, ועל כן אם גם אתם הורים שמבקשים לישון טוב בלילה ולדעת שקיבלתם את ההחלטה הטובה ביותר עבור המשפחה, הגיע הזמן ליישר קו. מוזמנים אחת ולתמיד להבין מהי המשמעות של ביטוח בריאות פרטי לילדים.

מקבלים החלטה מושכלת

ראשית נציין שביטוח בריאות לילדים זהה לביטוח בריאות של מבוגרים, זהה למעט המחיר. מה זה אומר? ובכן העלות הרבה יותר נמוכה, פשוט כי הסבירות שהילד יתגלגל למצב קיצוני הרבה יותר קטנה. עם זאת עבור אותו סיכון קטן, הביטוח דורש תשלום סמלי, וסיטואציה זו מחזירה אותנו לדברי אבנר הייזלר. לפי הריאיון של אבנר הייזלר בדה מרקר אין שאלה שכל ביטוח ותפעול של עסק הוא סוג של הימור, ועל כן כל שנותר לעשות זה רק לקבל את ההחלטה השקולה ביותר. מהי אם כן ההחלטה השקולה ביותר במקרה זה? למצוא ביטוח מקיף ייעודי לילדים שדורש מחיר כמה שיותר נמוך.

ביטוח בריאות פרטי לילדים: מדריך מקצועי בנושא

מהם ההבדלים לעומת פוליסה של מבוגרים?

ראוי לציין שמלבד המחיר היחסית נמוך, קיימים הבדלים נוספים, ופה אנו מבקשים לדבר עליהם. ראשית המחירים. כידוע, כאשר מדובר בביטוח בריאות שמגיע מעולם המבוגרים, הרי שאז ככול שהשנים חולפות, כך מחיר הפרמיה גם כן עולה. עם זאת, אצל ילדים ניתן למצוא התאמות. לא מעט פרמיות מציעות לשלם את אותו תשלום מגיל ינקות ועד לגיל 20/21.

בוחרים את סוג הפוליסה הרצויה

עוד ראוי לציין שניתן למצוא מגוון סוגים של ביטוחים. ביטוח ייעודי לתרופות שאינן נמצאות בסל, ביטוח ייעודי להשתלות וכמובן ביטוח ייעודי לניתוחים מורכבים. כמו כן, ראוי לדעת שפוליסה שמעניקה פיצוי בגין איתור של מחלה קשה מתאפשרת רק לאחר גיל 3. לצד הנאמר, גם ניתן לרכוש פוליסה מקיפה לצד תשלום קבוע לטווח הארוך. עם זאת, פה נמצא שהעלות הרבה יותר גבוהה. מדוע אם כן הורים רבים מעדיפים את האופציה הזו? ובכן מדובר בשקט נפשי ואם רק צופים רחוק, מגלים שלאורך זמן העלות כדאית.

שורה תחתונה – מה הפוליסה מציעה?

בדיקה ראשונית מעלה שפוליסה ייעודית לילדים די זהה לזו של מבוגרים. הפוליסה כוללת טיפולים מיוחדים בחו"ל, אבחון מהיר, כיסוי לטיפולים מחליפי ניתוח, ייעוץ רפואי מיוחד, מימון ניתוחים והשתלות בחו"ל, ליווי של רופא אישי, יכולת לבחור את בית החולים המטפל וכמובן מימון תרופות שאינן נמצאו בסל. עם זאת, ביטוח ייעודי לילדים גם כולל התייחסות למחלות שיותר רלוונטיות לגילאים הצעירים.

2 דגשים חשובים

לבסוף נציין שבכול הנוגע לילדים, אין צורך לעשות ביטוח תאונות אישיות. לא שילדים אינם נפצעים, אך הם כן כבר מבוטחים, וזאת מעצם היותם משויכים למסגרת החינוך הציבורית. הביטוח תקף 24/7 ואין שום קשר אם התאונה התרחשה במסגרת שכלל אינה קשורה למערכת החינוך. מה עוד ראוי לציין? ובכן אם יש לכם כבר ביטוח שאתם מרוצים מהשירות שלו, בהחלט שווה לבחון כמה יעלה לצרף גם את הילד. לבסוף נציין שלמרות שהילדים מבוטחים מטעם הביטוח הממלכתי והשב"ן, אין תחליף לביטוח פרטי, ביטוח מקיף שמעניק גישה לאמצעים המתקדמים ביותר.

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות