עישון לאחר ההיריון: מדריך בטיחות להורים צעירים

אם אתם הורים צעירים לתינוקות שאך זה נולדו, אתם בוודאי רוצים מדי פעם גם זמן לעצמכם, זמן בו תוכלו לעסוק בפעילויות שונות או אפילו בהנאות הקטנות להן הייתם רגילים לפני תקופת ההורות. בשביל רבים זה אומר עישון על סוגיו השונים. כאשר יש ילדים קטנים בבית ובפרט תינוקות, יש כמה כללים עליהם יש להקפיד בכל הנוגע לעישון. במאמר הזה נפרט את אותם כללים וגם ניתן לכם טיפים לעישון כהורים צעירים.

עישון בטוח ונקי לאחר תקופת ההיריון

אם תרצו להמשיך את העישון גם לאחר ההיריון, ברור שתצטרכו להפרידו מנוכחות הילדים ומהשפעתו עליהם. זה בהחלט משהו שניתן לעשות אם שומרים על כמה כללים. ראשית, אם אתם משתמשים בניירות גלגול בדרך כלל, נמליץ לכם לאחסן אותם ביחד עם יתר ציוד העישון בקופסה אחת ולשים אותה על מדף גבוה, או מאחורי דלת ננעלת של ארון. שם תוכלו לשים דברים כמו גריינדר, את חומרי העישון, ניירות שונים, פילטרים ואביזרי עישון.

לאחר כל עישון, דאגו להחזיר את הציוד למקומו הקבוע. דאגו לעבור על החדר ולנקות אותו משאריות של חומרי עישון. תוכלו להשתמש בשואב אבק ידני לשם כך. לפני כניסה עם התינוק, העבירו גם סמרטוט לך על המשטחים השונים והחליפו את הריפודים או המפות אם זה אפשרי.

בעת העישון עצמו וגם לאחריו, יש לאוורר את החדר. את האוורור יש לעשות כך שאוויר יזרום מהבית החוצה דרך החלון בחדר בו מעשנים. לעיתים נוצרת זרימת אוויר דווקא בכיוון ההפוך, כזה המכניס את העשן לדירה. אם זה קורה, יש לשנות את מקום העישון או לפתוח חלון בכיוון שונה במידה והדבר אפשרי.

דאגו לשטוף היטב גם כלי אוכל שונים אשר שימשו אתכם בזמן העישון – זה כולל כוסות, צלחות וכו.

שימוש בוופורייזר

ניתן להפחית משמעותית את השפעת העישון על דרי הבית, כולל תינוקות, כאשר משתמשים במכשיר אידוי, וופורייזר. זהו מכשיר אשר לא מייצר עשן, אלא אדים בלבד. הוא מגיע בתצורה של מכשיר נייח המחובר לחשמל, או נייד הפועל על בטריות. לאחר שימוש בוופורייזר נייח, יש להוציא אותו מהחשמל על מנת למנוע הפעלה בטעות. יש לנקות אותו באופן יסודי משאריות חומר עישון ולאכסן אותו בגובה או בארון סגור.

וופורייזר על בטריות צריך גם כן לנקות היטב לאחר השימוש ולאפסן הרחק מילדים ותינוקות. הקפידו לרכוש וופורייזר אשר יש לו הפעלה הכוללת נעילה חכמה ולא כפתור ON / OFF פשוט.

זמני עישון

את העישון תצטרכו לתאם עם הזמנים בהם הילדים ישנים או נמצאים מחוץ לבית. האפשרות השנייה היא עדיפה כמובן בגלל שהיא תיתן לכם את השקט הנפשי ותאפשר לכם להנות יותר מהעישון עצמו. אם אתם מעשנים כאשר הילדים ישנים בבית, עשו זאת כאשר אתם יודעים שהם לא צפויים להתעורר ולבקש את נוכחותכם. במידה וזה בכל זאת קורה, הקפידו לשטוף ידיים ופנים לפני שאתם ניגשים אליהם. זה יוריד מעט מריח העישון מכם.

 

ההחלטה אם לעשן לאחר ההיריון היא החלטה אישית. יחד עם זאת, יש לזכור שכהורים, אתם אחראיים על ילדים או אפילו תינוקות. כמו בכל דבר שתעשו, גם בעת העישון ולאחריו תצטרכו להקפיד על בטיחות הילדים שלכם על ידי שמירה על כמה כללים בסיסיים. השילוב וההתנגשות בין צרכי התינוק לצרכי ההורים הוא משהו שילווה אתכם לאורך כל תקופת ההורות ולכן צריך ללמוד להתנהל איתו כבר מההתחלה.

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות