בלי לילות לבנים: כך תסייעו לתינוק לישון טוב

המשפחה התרחבה? מזל טוב! אנחנו בטוחים שאתם מתרגשים, מוקפים באהובים עליכם ומתכוננים לחיים החדשים כהורים אם מדובר בילד ראשון, או לומדים איך עושים את זה עם יותר מילד אחד במידה וזה לא. בכל מקרה, אחד הדברים היותר מאתגרים בעבור הורים לתינוקות, הוא נושא ההרדמות והשינה לנוכח העובדה כי תינוקות בשלבים השונים סובלים לעתים מלא מעט דברים שעלולים לפגוע בשינה שלהם, כמו גזים או צמיחת שיניים. חשוב מאד לדעת כי ישנן לא מעט דרכים וטריקים לעזור לתינוקות החמודים שלכם לישון, להתפתח כמו שצריך ולהעניק גם לכם על הדרך כמה שעות של רוגע ומנוחה. אספנו בעבורכם חלק מהחשובים שבהם על מנת שתוכלו לתת למתוקים את מה שמגיע להם.

הקפידו על הטמפרטורה

רבים יודעים כי חשוב מאד לווסת את חום גופם של תינוקות כראוי ובמיוחד בחודשים הראשונים לחייהם, אך לא רבים מבינים את החשיבות הגדולה בכל חריגה בטמפרטורה לכאן ולכאן כשזה מגיע לשינה. אם לתינוק שלכם חם או קר אפילו מעט מהאידיאלי, הוא לא יצליח לישון כמו שצריך. שמיכות איכותיות לתינוק שלכם זה הדבר הראשון שעליכם לדאוג לו. בחרו באלו עם בד חמים מחד, אך אוורירי ונושם מאידך ודאגו לכבס אותן לפני השימוש הראשון. בנוסף, בחרו במקור חימום קירור ראוי בהתאם לעונה. למשל בחורף רדיאטור יכול לספק חום נעים וטבעי בעוד המזגן דווקא נוטה לייבש. בקיץ המזגן דווקא עובד הפוך בעוד מאוורר עשוי לייבש ולהיות לא נעים לתינוק.

עזרו להם עם הגזים

אין הורה שלא מכיר את התופעה המעצבנת, התוקפת כמעט את כל התינוק משלב הלידה ועד לגיל של מספר חודשים. למרבה השמחה יש דרכים שבהחלט עוזרות לטפל ולהקל בתופעה. נסו את תנוחת ה"נמר על עץ" שמסייעת בשחרור הגזים או בנשיאת התינוק במנשא. אם זה לא עוזר ישנם גם עיסויים מיוחדים לשחרור הבטן שסרטונים שלהם תוכלו למצוא בשפע ברחבי הרשת או שתוכלו ללמוד אותם ממדריכי שינה מוסמכים. לבסוף, ישנם גם תכשירים שונים המטפלים בבעיה, אם או בלי מרשם רופא שתוכלו לתת לקטנטנים ולנסות להרגיע אותם. תהיו מוכנים שזה יכול להיות מתסכל, אך אם מקפידים לחזור על הפעולות ניתן בהחלט להביא להקלה.

בלי לילות לבנים- כך תסייעו לתינוק לישון טוב

רוטינה קבועה

דבר שכדאי מאד להתחיל איתו בגיל צעיר ככל הניתן. הקפידו על זמנים קבועים של האכלות, של המקלחת בערב ושל זמני השינה. אמנם בהתחלה קצת קשה לשמור על שגרה ובמיוחד כשמדובר בתינוקות שיונקים ועלולים לדרוש מזון בפעמים שונות ואקראיות במהלך היום, אך אצל כל התינוקות לאורך זמן נרשמת הקלה שמגיעה כשהלו"ז היומי מתחיל לקבל צורה.

מוסיקה מרגיעה

אין דבר כזה תינוק שלא אוהב מוסיקה מרגיעה. אם הבייבי החמוד שלכם אכל, עשה מקלחת נעימה ומרגיש משוחרר ונינוח, מוסיקה מרגיעה בקצב איטי תתן לו את הפוש האחרון לשינה עמוקה. מצאו באפליקציות השונות נעימות לתינוקות. ישנם אגב אלבומים רבים של מוסיקת פופ ורוק בגרסה לתינוקות, כך שגם אתם תוכלו להנות. נסו לשלב את זה עם נענוע או נדנוד קל והתכוננו ללילה שקט ומהנה.

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות