אתם לא לבד: כל מה שצריך לדעת על הדרכת הורים

הורות היא התמודדות מתמשכת שלעיתים הופכת למאתגרת וקשה בשלבים מסוימים. גם הורים עם אינסטינקטים טובים מוצאים את עצמם אבודים לפעמים וללא פתרון לבעיה שניצבת מולם. תחושות כאלו הן טבעיות, ואין בושה להודות שההורות קשה ולפעמים אנחנו לא יודעים מהי ההחלטה הנכונה. אין לכך פתרון קסם, אך סיוע חיצוני בהחלט יכול לתת לכם את הכלים להתמודד עם המשבר.

הדרכת הורים – דרך להתמודדות עם קשיים בהורות

הורות היא אולי העבודה הקשה בעולם ואין ספק שהחשובה מכל העבודות שתעשו ולא משנה מהי הקריירה שלכם. לא צריך לעבור הכשרה כדי להיות הורה, לא לומדים את זה באוניברסיטה ולא צריך להוציא רישיון, אך זה לא אומר שהדרכה חיצונית לא יכולה לסייע מאוד בתהליך. גם כשהאינסטינקטים שלנו טובים אנחנו לא  תמיד יכולים לסמוך עליהם ועליהם בלבד ולפעמים נחוצים כלים נוספים שאין לנו סתם ככה. הדרכת הורים תוכל לסייע בהתמודדות מול סיטואציות שונות שההורות מזמנת לנו ולדעת טוב יותר כיצד לפעול מולן.

אז מה זה בעצם הדרכת הורים?

הדרכת הורים היא טיפול הניתן על ידי אנשי מקצוע במטרה לסייע להורים להתמודד עם מצבים שונים בחייהם של ילדיהם. הטיפול מעניק כלים קוגניטיביים ותיאורטיים להתמודד עם סיטואציות שונות, תוך ניתוח של הסיטואציה וגיבוש דרכי התנהלות נכונות, הולמות ומתאימות שיסייעו הן להורים והן לילדים להתמודד עם האתגר. קיימים מספר דרכים ואופנים לבצע הדרכת הורים ואופן הטיפול נבחר במידה רבה בהתאם לסיטואציה.

מתי כדאי לפנות להדרכת הורים?

ישנם מגוון מצבים בהם פנייה להדרכת הורים עשויה להיות הדרך לפתרון אך בשורה התחתונה אתם צריכים לפנות להדרכת הורים אם אתם מרגישים שאתם זקוקים לזה. אם אתם מרגישים שההורות קשה לכם ואספקטים מסוימים בה מכבידים עליכם ואתם מרגישים שאתם הולכים לאיבוד בה ומייחלים שמישהו יבוא וייתן לכם את הפתרון, ייתכן וכדאי לכם לפנות להדרכת הורים. כמובן שהדרכת הורים אינה פתרון קסם אך היא נותנת את הכלים להתמודד.

מלבד תחושת קושי כללית, ישנם מספר מצבים שבהם הורים מרגישים צורך לפנות להדרכה. מצבים אלו כוללים גירושין, מוות במשפחה, משבר כלכלי שמביא לתחושת לחץ ובאופן כללי אירועים מאתגרים שעלולים להשפיע לרעה על מערכת היחסים עם הילדים.

 

כך מתבצעת הדרכת הורים

הדרכת הורים יכולה להתבצע בדרכים שונות, כאשר אחת החלוקות העיקריות בין סוגי הטיפולים השונים היא אם מדובר בטיפול פרטני או טיפול קבוצתי. נרחיב מעט:

הדרכת הורים פרטנית

הדרכת הורים שהיא למעשה טיפול פרטי בנוכחות ההורים והמטפל בלבד, לפעמים תוך שיתוף דמויות מפתח בחיי הילד ואף הילד עצמו. הדרכת הורים פרטנית ממוקדת בבעיה הספציפית עימה מתמודדת המשפחה ומסייעת להורים לסגל לעצמם כלים ולפתח מיומנויות הוריות שיאפשרו להם להתמודד ולטפל בבעיה הנוכחית ובבעיות אחרות בעתיד. הדרכת הורים פרטנית מומלצת במיוחד להורים לבני נוער וכן בבעיות ייחודיות ומורכבות במיוחד המצריכות טיפול פרטני ומותאם. כמו כן, במידה ואתם מעדיפים שלא להיחשף בטיפול קבוצתי, עדיף לבחור בטיפול פרטני.

הדרכת הורים קבוצתית

הדרכת הורים המתבצעת בקבוצה של עד 14 זוגות הורים. בהדרכה קבוצתית לא מתמקדים בבעיה ספציפית של זוג הורים מסוים, אלא בבעיות כלליות שהורים ניצבים מולן הנפוצות בכל המשפחות. לרוב ישנם מאפיינים משותפים להורים בקבוצה מסוימת, כגון חתך גילאים דומה של הילדים או בעיות ספציפיות.

אל תישארו עם הבעיות שלכם לבד

זו לא בושה להודות שאין לכם פתרון לכל דבר וזה לא הופך אתכם להורים פחות טובים אם אתם מבקשים עזרה – ההפך הוא הנכון. אם אתם מרגישים שאתם צריכים את זה, פנו בהקדם למרכז טיפול המציע הדרכת הורים ובחרו את הטיפול המתאים לכם.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

 

סגירת תפריט
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
נגישות